کد مطلب: 204622
کارشناس ارشد حرکات اصلاحي و آسيب‌شناسي ورزشي مطرح کرد
آب درماني، بهترين مسکن براي دردها و آسيب‌ديدگي‌هاي عضلاني
تاریخ انتشار : 1399/11/13 13:14:12
نمایش : 1123
کارشناس ارشد حرکات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي انجام آب درماني صحيح را بهترين مسکن براي دردها و آسيب‌ديدگي‌هاي عضلاني عنوان کرد.
به گزارش هفت چشمه؛ محمد قرباني کارشناس ارشد حرکات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ گفت: بهترين دارو براي فردي که دچار آسيب‌ شده و نمي‌تواند به درستي راه برود، آب درماني است.

 کارشناس ارشد حرکات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي با اشاره به اينکه آب درماني براي ورزشکاران حرفه‌اي نيز توصيه مي‌شود، گفت: آب درماني در واقع همان ورزش و تمرين در آب است که مي‌تواند داروي بسيار مناسبي براي درمان عوارض آرتوروز، درد سياتيک، ديسک کمر، آسيب‌ ديدگي‌هاي ورزشي و... باشد.

وي ادامه داد: زماني که پزشک آب درماني را براي بيماري تجويز مي‌کند، اين فرد تصور مي‌کند همين که در آب راه برود، شنا کند و... کافي است، در حالي که در آب درماني صحيح تمرينات، با استفاده از وسايل ورزشي صورت مي‌گيرد، در واقع هر تمريني که در خشکي انجام مي‌شود در آب نيز مي‌توان انجام داد.

قرباني عنوان کرد: براي اينکه آب درماني نتيجه بدهد بايد تمرينات صحيح آن را بدانيم، برخي از افرادي که به نوعي آسيب ديده‌اند به‌ويژه سالمندان ترس راه رفتن در آب دارند که با انجام تمرينات درست هم ترسشان از بين مي‌رود هم دردهاي آن‌ها کاهش پيدا مي‌کند.

کارشناس ارشد حرکات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي خاطرنشان کرد: ماهيت آب به گونه‌اي است که باعث شادي مي‌شود، همچنين آب درماني منجر مي‌شود عضلاتي که دچار اسپاسم شده‌اند آزاد شوند و راه رفتن در آب به نوعي ماساژ عمقي به عضلات و سطحي به پوست بدن مي‌دهد.

قرباني اضافه کرد: تمرين در آب چند فاکتور مهم دارد، ابتدا اينکه در اين نوع درمان خطر زمين خوردن براي افرادي که توانايي راه رفتن درست ندارند کمتر مي‌شود، همچنين با کاهش وزن، حرکت راحت‌تر مي‌شود و در آب فشار يا حجم مستقيمي که در خشکي بر روي عضلات آسيب ديده وجود دارد، ديده نمي‌شود.

کارشناس ارشد حرکات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي با اشاره به اينکه بهترين راه براي درمان‌هاي اوليه در آسيب‌ديدگي‌هاي عضلاني تمرين در آب است، بيان کرد: آب درماني در کنار تمرينات فيزيوتراپي مي‌تواند بهترين نتيجه را براي فرد آسيب ديده ايجاد کند.

وي با بيان اينکه آب و موج‌هاي آن مي‌تواند به فرد کمک کند تا بتواند به آرامي راه برود، گفت: معمولا افرادي که به صورت تخصصي در حيطه آب درماني در کشور و استان فعاليت مي‌کنند کم است.

انتهاي پيام/1031ج 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg